Nettisivut

SAK:n paikallisjärjestöt voivat Yhdistysavain-nettityökalun avulla luoda helposti omat kotisivut.

SAK:n paikallisjärjestöjen uusi nettipohja

Yhdistysavain korvaa paikallisjärjestöillä aikaisemmin käytössä olleen Nitron Content Manager -nettityökalun. Ne paikallisjärjestöt, joilla Content Manager on käytössä, voivat edelleen jatkaa sen käyttöä tai siirtyä käyttämään Yhdistysavainta.

Yhdistysavain sisältää mm. valmiit sivupohjat ja ulkoasun, rajattoman sivumäärän, tapahtumakalenterin, uutispalstan, mahdollisuuden jakaa uutisia Facebookin, Twitterin ja Google+:n kautta sekä jäsensivut ja jäsenluettelon. Pakettiin kuuluu myös oma verkko-osoite, joka on muotoa paikkakunta.paikallisjarjesto.fi.

Miten Yhdistysavain otetaan käyttöön?

Suosittelemme, että SAK:n paikallisjärjestöt tilaavat itselleen TSL:n Yhdistysavain-koulutuspaketin ennen sen käyttöönottoa. Koulutuspäivän hinta on 750 euroa, jonka lisäksi järjestö maksaa kouluttajan matkakulut.

Koulutuksen voi tilata suoraan TSL:n kouluttajilta:

• koulutuspäällikkö Jouko Muuri, jouko.muuri@tsl.fi, puh. 040 553 9565
  • suunnittelija Raimo Oksanen, raimo.oksanen@tsl.fi, puh. 040 846 2608

Oletko jo käyttänyt Yhdistysavainta?

Jos olet jo tutustunut Yhdistysavaimeen esimerkiksi ammattiosastosi kautta, voit ottaa sen SAK:n paikallisjärjestön käyttöön myös suoraan osoitteessa www.yhdistysavain.fi/sak. Sivulta löytyy lomake, jonka täyttämisen jälkeen paikallisjärjestö saa Yhdistysavaimen heti käyttöönsä.

Lomakkeessa kannattaa muuttaa lomakkeen tarjoama nettiosoite ennen sen eteenpäin lähettämistä. Jos järjestön nimi on esimerkiksi " SAK:n Metsämaan seudun paikallisjärjestö ry", tarjoaa lomake järjestön nettiosoitteeksi

Tämä on hyvä muuttaa selkeämpään muotoon

Heti lomakkeen lähettämisen jälkeen järjestöllä on käytössään Yhdistysavaimen maksuton perusversio. Se kannattaa muuttaa Yhdistysavaimen verkkotyöpöydän kautta paikallisjärjestön toiminnan ja tarpeiden mukaiseen sopivaan vaihtoehtoon. Samalla paikallisjärjestö saa käyttöönsä SAK:n valmiin ulkoasuteeman.

Kun uudet nettisivut on otettu SAK:n paikallisjärjestön käyttöön, siitä on hyvä ilmoittaa SAK:n viestintään:

• verkkotiedottaja Pauli Vento, webmaster@sak.fi, puh. 020 774 0112

Sivut linkitetään sen jälkeen SAK:n omille nettisivuille, jonka kautta monet kävijät paikallisjärjestöjen tietoja etsivät.

Mitä Yhdistysavain maksaa?

SAK:n paikallisjärjestöt maksavat Yhdistysavaimen käytöstä 10,90 euroa kuukaudessa (Start-paketti) tai 23,80 euroa kuukaudessa (Plus-paketti). Start-paketti sisältää normaalien nettisivujen lisäksi mahdollisuuden enimmillään 100 henkilön suljettuihin jäsensivuihin. Plus-paketin suljetuille jäsensivuille pääsee enimmillään 300 henkilöä ja pakettiin sisältyvät myös erilliset suljetut sivut hallitukselle.

Haluatko vaihtaa Content Managerin Yhdistysavaimeen?

Jos SAK:n paikallisjärjestön käytössä on Nitron Content Manager -työkalu, voi se edelleen käyttää sitä nettisivujensa ylläpitämisessä. Nitro ei enää anna Content Manager -työkalulle teknistä tukea, mutta neuvoja ja apuja voi kysellä SAK:sta:

• verkkotiedottaja Pauli Vento, webmaster@sak.fi, puh. 020 774 0112

Content Manager kannattaa kuitenkin parin vuoden sisällä vaihtaa Yhdistysavaimeen, joka on helppokäyttöisempi, monipuolisempi ja nykyaikaisempi ratkaisu. Content Manageria käyttävä paikallisjärjestö voi ottaa Yhdistysavaimen käyttöönsä samalla tavalla kuin muutkin paikallisjärjestöt. Kun uudet nettisivut on avattu, siitä kannattaa ilmoittaa SAK:n viestintään:

• verkkotiedottaja Pauli Vento, webmaster@sak.fi, puh. 020 774 0112

SAK sulkee sen jälkeen paikallisjärjestön vanhat nettisivut ja linkittää omille sivuilleen uudet nettisivut.

Content Manager -ohjeita