Seminaareja opettajille

SAK järjestää vuosittain seminaareja mm. opinto-ohjaajille sekä historian- ja yhteiskuntaopin opettajille. Tältä sivulta löydät tietoja tulevista seminaareista ja aiempien seminaarien aineistoja.

Ammatilliset opettajat 2016

SAK:n ammatillisten opettajien koulutuspäivät pidettiin 23.–24.9.2016 Petäys Resortissa. Koulutuspäivien alustukset voit katsoa ja ladata alla olevien linkkien kautta. Pääset tiedoston lataamissivulle, kun klikkaat esikatseluikkunan alalaidassa olevaa LinkedIn-painiketta. Klikkaa sen jälkeen esille tulevan uuden esikatseluikkunan alapuolella olevaa Download-linkkiä.

Eve Kyntäjä, SAK: Ajankohtaista maahanmuutosta

Anna-Liisa Häkkinen, SAK: Töissä Suomessa – ESR-hanke

Päivi Vartiainen: Kulttuurien välinen osaaminen monikulttuurisessa työelämässä

MULTI-TRAIN-hankkeessa on tuotettu Tavoitteena sujuva arki -esitteitä työyhteisöjen koulutustarpeita varten. Esitteet löytyvät pdf-versioina hankkeen nettisivuilta.

Mikko Koskinen, SAK: Ammatillisen koulutuksen reformi

Jarkko Eloranta, SAK: Tulevaisuuden työ

Laura Kyntölä, SAKKI ry: Amisbarometri

Amisbarometrin verkkosivut

Riitta Juntunen, SAK: SAK:n hyvän työn mittari 2016

Opinto-ohjaajat sekä historian ja yhteiskuntaopin opettajat 2016

SAK:n koulutuspäivät opinto-ohjaajille sekä historian- ja yhteiskuntaopin opettajille pidettiin 16.–17.9.2016 Kiljavan opistolla Nurmijärvellä. Koulutuspäivien alustukset voit katsoa ja ladata alla olevien linkkien kautta. Pääset tiedoston lataamissivulle, kun klikkaat esikatseluikkunan alalaidassa olevaa LinkedIn-painiketta. Klikkaa sen jälkeen esille tulevan uuden esikatseluikkunan alapuolella olevaa Download-linkkiä.

Mikko Koskinen, SAK: Ammatillisen koulutuksen reformi

Riitta Juntunen, SAK: SAK:n hyvän työn mittari 2016

Shawn Waddoups, Embassy of the United States of America: U.S. Presidential Elections

Aleksi Kuusisto, SAK: TTIP-sopimus palkansaajien näkökulmasta

Tapio Bergholm, SAK: Wal-Mart – Globalisaation kova ydin

VTT Jouko Kajanoja, Johanna Perkiö, Tampereen yliopisto, ja Joonas Rahkola, SAK: Silpputyö ja tasa-arvo, onko perustulo ratkaisu työelämän muuttuviin työnteon tapoihin?

Opinto-ohjaajat sekä historian ja yhteiskuntaopin opettajat 2015

SAK:n koulutuspäivät opinto-ohjaajille sekä historian- ja yhteiskuntaopin opettajille pidettiin 11.–12.9.2015 Kokoushotelli Siikarannassa. Koulutuspäivien alustukset voit katsoa ja ladata alla olevien linkkien kautta. Pääset tiedoston lataamissivulle, kun klikkaat esikatseluikkunan alalaidassa olevaa LinkedIn-painiketta. Klikkaa sen jälkeen esille tulevan uuden esikatseluikkunan alapuolella olevaa Download-linkkiä.

Mikko Koskinen, SAK: Koulutuspolitiikan ajankohtaiskatsaus

Tapani Kaakkuriniemi, Helsingin yliopisto: Mihin Venäjä?

Terhi Maczulskij, Palkansaajien tutkimuslaitos: Palkkaerot ja alueelliset työmarkkinat

Ammatilliset opettajat 2014

SAK:n ammatillisten opettajien koulutuspäivät pidettiin 19.–20.9.2014 Petäys Resortissa. Koulutuspäivien alustukset voit katsoa ja ladata alla olevien linkkien kautta. Pääset tiedoston lataamissivulle, kun klikkaat esikatseluikkunan alalaidassa olevaa slideshare-painiketta. Klikkaa sen jälkeen esille tulevan uuden esikatseluikkunan ylälaidassa olevaa Save-linkkiä.

Matti Tukiainen, SAK: Ajankohtaista edunvalvonnassa

Riitta Juntunen, SAK: SAK:n työelämätutkimus

Lauri Kurvonen, OAJ: Toisen asteen rakenteellinen uudistaminen

Mikko Koskinen, SAK: Oppisopimus koulutusmuotona

Arto Saastamoinen, STUL: Työssäoppimisen ongelmat ja karikot sähköalalla

Opinto-ohjaajat sekä historian ja yhteiskuntaopin opettajat 2014

SAK:n koulutuspäivät opinto-ohjaajille sekä historian- ja yhteiskuntaopin opettajille pidettiin 12.–13.9.2014 Kokoushotelli Siikarannassa. Koulutuspäivien alustukset voit katsoa ja ladata alla olevien linkkien kautta. Pääset tiedoston lataamissivulle, kun klikkaat esikatseluikkunan alalaidassa olevaa slideshare-painiketta. Klikkaa sen jälkeen esille tulevan uuden esikatseluikkunan ylälaidassa olevaa Save-linkkiä.

Mikko Koskinen, SAK: Ajankohtaista koulutuspolitiikasta

Maarit Huuska, Seta: Tasa-arvolain uudistaminen ja sukupuolen moninaisuus

Esa Lonka, valtakunnansovittelija: Työriitojen sovittelu

Tapio Bergholm, SAK: Tulopolitiikan sitkeys

Mikko Koskinen, SAK: Katsaus tulevaisuuden työelämään

Jukka Pääkkönen, SASK: Työntekijöiden oikeudet globaalissa tuotantoketjussa

Opinto-ohjaajat sekä historian ja yhteiskuntaopin opettajat 2013

SAK:n koulutuspäivät opinto-ohjaajille sekä historian- ja yhteiskuntaopin opettajille järjestettiin 3.–4.5.2013 Espoon Siikajärvellä. Koulutuspäivien alustukset voit katsoa ja ladata alla olevien linkkien kautta. Pääset tiedoston lataamissivulle, kun klikkaat esikatseluikkunan alalaidassa olevaa slideshare-painiketta. Klikkaa sen jälkeen esille tulevan uuden esikatseluikkunan ylälaidassa olevaa Save-linkkiä.

Saana Siekkinen, SAK: Nuorisotakuu

Merit Linden, Ehyt ry: Ammattiosaajan hyvä elämä