Esitteet ja julkaisusarja

SAK julkaisee vuosittain lukuisan määrän esitteitä, tutkimuksia, ja tilastojulkaisuja. Lisäksi SAK:n julkaisusarjassa julkaistaan taustamuistioita ja SAK:n näkemyksiä ajankohtaisista asioista.

Vuosittain ilmestyviä julkaisuja ovat SAK:n toimintaa ja organisaatiota sekä erilaisia tilastotietoja esittelevä Taskulämmin/Tilastotietoja, SAK:n ja sen jäsenliitot kattava puhelinmuistio sekä ruotsinkielinen ammattiyhdistyskalenteri.

201720162015201420132012201120102009200820072006200520042003200220012000

Perhevapaiden kansainvälinen vertailu

Julkaisusarja 2/2017
26.08.2017 06:00

SAK:n teettämä selvitys tarkastelee, miltä Suomen nykyinen perhevapaajärjestelmä näyttää kansainvälisen vertailun valossa ja miten SAK:n perhevapaamalliin siirtyminen muuttaisi Suomen asemaa Europan tasolla vertailtuna. Vertailussa on mukana yhteensä 29 maata.

Voit estää ongelmia työpaikalla etukäteen

Käytä tätä muistilistaa
16.03.2017 12:25

SAK:n Maahanmuuttajien työsuhdeneuvonta kokosi selkokielisen muistilistan, joka sopii Suomen kieltä opettelevalle työntekijälle. Lista on käännetty englanniksi, viroksi, venäjäksi, puolaksi, kiinaksi ja somaliksi. Maahanmuuttajien työsuhdeneuvonta on palvelu, josta maahanmuuttaja voi kysyä neuvoa työsuhdeasioissa.

Luottamus tekee rohkeaksi

SAK:n tavoitteet puoliväliriiheen 2017–2019
08.03.2017 10:15

Suomi odottaa hallituksen puoliväliriiheltä luottamusta, kasvua ja työllisyyttä vahvistavia päätöksiä.

Luottamus luo yhteis/työtä

13.02.2017 10:12

SAK:n tavoitteet kuntavaaleihin 2017

Työelämän pelisäännöt

09.02.2017 10:36

Tietoa työsuhteen perusasioista sekä ammattiliiton jäsenyydestä.

SAK:n keinoja matkailualan kehittämiseksi

Julkaisusarja 1/2017
21.01.2017 08:00

Suomi ei saa hukata 40 000 työpaikkaa. SAK esittelee tässä julkaisussa keinoja, joiden avulla hyödynnämme kaikki matkailualan tuomat mahdollisuudet uusiin työpaikkoihin.

201720162015201420132012201120102009200820072006200520042003200220012000